Breaking News: Roda wint Pitch van de Rabobank

De Rabobank gooit haar sponsorbeleid helemaal over een andere boeg. De sleutelwoorden zijn: duurzaam, maatschappelijk van belang en gezond. Om in aanmerking te komen voor sponsoring moest er een zogenaamde Pitch ingezonden worden te beoordelen door NOC*NSF. Slechts vijf inzendingen zijn gehonoreerd in de Zaanstreek waarvan Roda er een is. Onze inzending richtte zich op de thema’s maatschappelijk en gezond en in sporttermen verwoord “boeien en binden”. Met de sponsoring van de Rabobank kunnen wij actief sportlessen aanbieden op de scholen via Korfbalkids (boeien) en wij gaan onze jeugdtrainers en coaches begeleiden en op een hoger niveau brengen met Kaper Coaching (boeien), het bedrijf van Chris Kaper. Op deze wijze verwachten wij meer basisschoolleerlingen aan het sporten te krijgen. Sporten leert je samenwerken, bevordert leerprestaties, bestrijdt overgewicht en leert je beter functioneren in de maatschappij. NOC*NSF gaat ons actief adviseren bij dit traject.

Dit is het eerste en misschien wel het mooiste cadeau voor ons 100 jarig bestaan volgend jaar.